Helikopter u kojemu je poginuo Kobe Bryant nije smio letjeti po lošem vremenu

Petak, 31. siječnja 2020. 10:28 Napisao/la  SC
Helikopter u kojemu je poginuo Kobe Bryant nije smio letjeti po lošem vremenu

Helikopter u kojemu je poginuo Kobe Bryant nije smio letjeti!

Američki mediji donose vijest da Island Express Helicopters, tvrtka koja je bila vlasnik helikoptera Sikorsky S-76B, nije imala dozvolu za letove pomoću instrumenata (IFR) po lošim vremenskim uvjetima.

Pilot Ara Zobayan imao je takvu dozvolu, ali to ne umanjuje krivicu vlasnika helikoptera.

Novinari su otkrili da ni druge tvrtke u losanđeleskom području nemaju takvu dozvolu, nema je čak ni policija!

- Postoji samo dva scenarija po kojima možete letjeti u oblacima. Ili putem plana letenja pomoću instrumenata ili slučajno, kaže Kurt Deetz, pilot i bivši menadžer za sigurnost u tvrtki Island Express Helicopters.

Helikopter u kojem je uz Kobea Bryanta poginula i njegova kći Gianna (13) i još šest putnika smio je letjeti samo principom vizualnog letenja (VFR) uz preduvjet vidljivosti od najmanje pet kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje.

Vidljivost je bila toliko loša zbog magle i vlažnosti zraka da je policija prizemljila sve svoje helikoptere.

Transkript kontrole leta i pilota helikoptera:

Kontrola leta: Helikopter 2EX, ovdje Burbank Tower (aerodrom na kojem su trebali sletjeti op.a.). Recite nam svoje namjere.
Pilot: Zadržavamo posebne VFR uvjete, tražimo tranziciju na 101 zapadni dio aerodroma.
Kontrola leta: Helikopter 2EX, ostanite zasad izvan zračnog prostora Burbanka, imamo avion koji kruži i čeka slijetanje.
Pilot: 2EX čekamo.

Nakon tri minute čekanja ponovno se javio toranj i tražio helikopter da pričeka dodatne tri minute, na što je pilot odgovorio da će nastaviti čekati.

Kontrola leta: Kako biste nastavili planirati, očekujte da ćemo vas prebaciti na sjeverni dio aerodroma. Razgovarao sam s Van Nuysom i rekli su mi da imaju nekoliko odlazaka s tog dijela aerodroma, tako da možete očekivati da nastavite tom rutom.
Pilot: U redu, nema problema

Zatim je kontrolni toranj na aerodromu Burbank odobrio prolaz helikoptera po VFR uvjetima na visini od 760 metara i niže s jugoistočnog dijela aerodroma u sjeverozapadni dio.

Pilot je potvrdio naredbe koje je dobio i kazao da će ih se pridržavati.

Kontrola leta: 2EX, nastavite pratiti sjeverozapadnu ruku i onda se priključite na liniju 118, a nakon toga će vas Van Nuys dalje voditi.

Radarska je komunikacija prekinuta.

Helikopter se tada javio aerodromu Van Nuys sa svojim namjerama slijetanja i uputama koje je dobio.

U toj poruci rekao je da se nalazi na visini od 425 metara, što je znatno manje od upute koju je dobio od kontrolnog tornja u Burbanku.

Toranj Van Nuys javio mu se s detaljnim uputama prema kojima treba proći taj dio aerodroma do slijetanja i na kraju je ponovio da visina mora biti na 760 metara visine ili niže.

Nedugo nakon toga helikopter je dobio odobrenje za prolaz kroz aerodrom po posebnim VFR uvjetima.

Toranj Van Nuys: Helikopter 2EX, kontaktirajte Socal na 134.2 za nastavak leta.
.
Toranj: Helikopter 2EX, molim identifikaciju, čulo se od Socala, kontakta za slijetanje.

Odgovora nije bilo, a helikopter je izašao izvan prostora aerodroma i mjesta gdje je trebao sletjeti.

Toranj: Helikopter 2EX, pratite kod 1200, tražite li nastavak leta?

Odgovora ponovno nije bilo.

Toranj: 2EX, gdje... recite nam svoje namjere.

Bez odgovora.

Toranj: 2EX, i dalje letite prenisko ako ste nastavili letjeti dalje.

Nekoliko sekundi nakon toga helikopter je nestao s radara.

Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.