Paolo Brajnik postavio rekord grobničke staze koji će možda vrijediti samo 24 sata

Subota, 25. srpnja 2020. 19:32 Napisao/la  Miroslav Krpan

Nagrada Hrvatske 2020. okupila 128 automobilista iz 11 europskih zemalja, prvog natjecateljskog dana prikazane vrhunske borbe za svaku poziciju

Paolo Brajnik
Paolo Brajnik Foto: Miroslav Krpan

Međunarodna utomobilistička utrka na kružnim stazama „Nagrada Hrvatske 2020.“, što se ovog vikenda održava u organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge „Auto staza Grobnik“, na Automotodromu Grobnik, okupila je 128 vrhunskih automobilista iz 11 europskih zemalja.

Iako se ne boduje za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, do daljnjega stopirano u kalendaru FIA zbog sveprisutne pandemije virusa korona, utrka na Grobniku jedna je od rijetkih, a na krugu među prvima, što se vozi nakon proljetne pauze.

Provodi se uz visoke epidemiološke mjere i bez prisustva gledatelja u zoni Automotodroma, no na stazi se vozači nisu štedjeli.

Tijekom petka i treninga imali su prigodu isprobati i vlažnu stazu uz dvosatni pljusak, ali subotnji program u idealnim vremenskim uvjetima iskoristili su oni najbolji za pobjednička postolja.

NOVI REKORD BOLJI ZA SEKUNDU

Dosadašnji apsolutni rekorder grobničke staze, nakon godinu dana, ponovo je bio najbrži i dokazao da je neprikosnoveni „vladar“ naše staze.

Talijan Paolo Brajnik u Formuli „Dallara F318“ već je na kvalifikacijskom treningu, dan ranije, najavio izvrsno vrijeme, da bi tijekom utrke, sve do posljednjeg 19. kruga, čak sedam krugova vozio brže od dosadašnjeg rekorda.

U konačnici vrijeme 1:17,732 minuta uz prosjek 193,032 km/sat možda će potrajati tek 24 sata s obzirom da će u nedjeljno poslijepodne ponovo na start, u okviru drugog „seta“ utrka ovog vikenda.

Superiornost na stazi, među sedam formula, Brajnik je dokazao velikom razlikom ispred drugoplasiranog Austrijanca Dannyja Luderera (Dallara F308), koji je zaostao gotovo puni krug.

Dominaciju prvog dana potvrdili su češki automobilisti, pobijedivši u tri utrke unutar kojih se vozilo više različitih kupova ili sustava nagrađavanja, te više nacionalnih prvenstava.

U utrci TWC-1 s automobilima Renault Clio IV pobijedio je Tomaš Pekar, ispred Poljaka Pawela Wysmyka, te Slovenca Zorana Poglajena.

S još jednim „Renault Cliom IV“ u skupini „TC+TWC 3“ pobijedio je Alyyah Koloc, uz veliku prednost ispred dvojice Mađara, Attile Bucsija i Balasza Hartmanna, koji su vozili Suzuki Swift. U posebnom Chevrolet Cruze Cupu pobjednik je Nijemac Sven Grossmann.

Skupina „GT“ okupila je prestižni vozni park, a najboljim, pobjedničkim pokazao se „Mercedes AMG GT3“ Čeha Libora Milote.

Drugolasiranog sunaronjaka Daniela Skalickyog (Audi R8 LMS Ultra GT3“ ostavio je 18,916, a Slovaka Mira Konopku (Lamborghini Supoertropl) za više od 33 sekunde.

Jednosatna „Endurance“ utrka bila je uspješna za drugu pobjedu Čeha Milote koji je nastio u tandemu sa Sergejom Pavlovcem u svom „Mercedes AMG GT3“.

Ciljem su pobjednički prošli s prednošću od 1:17,446 minuta ispred drugoplasiranog Slovaka Mira Konopke, koji je nastupio „solo“.

Treći je bio još jedan „solo“ Čeh Daniel Skočdopole (Porsche 991 GT3 Cup).

U Endurance utrci vozači jedinog hrvatskog Teama „AK Anvi Racing Grobnik“ Marko Ćoza i Mario Jukić u „Porsche Caymanu GT4“ zauzeli su ukupno 11.mjesto, ali i drugo u svojoj grupi GT4

Dominacija Slovenaca u međunarodnom Twingo Cupu, kojeg su i nositelji, pokazala se formulom za pobjedničko postolje.

Do pobjede, u posljednjih 200-tinjak metara, stigao je Dejan Robida (prednost 242 tisućinke sekunde), ispred Jaka Marinšeka i Mateja Ivanuša.

Četvrto mjesto pripalo je domaćem vozaču Viktoru Turini, dok je Ozren Vitezica, među 16 sudionika bio sedmi.

MARO FRANIĆ NAJBRŽI U HRVATSKOM PRVENSTVU

Svojevrsna domaća poslastica dana bila je utrka hrvatskog prvenstva, „oplemenjena“ s pokojim gostom na stazi iz Srbije i Slovenije.

Tako je u konkurenciji 35 vozila različitih klasa, ciljem pobjednički prošao srpski šampion Zoran Kastratović u prestižnom „Chevrolet Cruze WTCC“.

Ipak, među hrvatskim vozačima, pomalo očekivano, pobjeda i prvi bodovi PH u sezoni pišu se Maru Franiću (AK Dubrovnik racing) koji je u VW Golfu 5, za gotovo pola minute, bio brži od Buzećana Valtera Nežića (AK Buzet Autosport) koji je vozio Hondu Civic TypeR.

Izvrsno osmo mjesto „generalke“ zauzeo je, u prvom nastupu na kružnim stazama, svestrani Krčanin Lovro Badurina (KK Rijeka) za upravljačem „Peugeota 106 rallye“.

Pobjednici PH po grupama su: grupa 1 Frane Jukić (AK Makarska, Suzuki Swift Gti), grupa 2 Ivan Pejković (AKK Rogoznica, Honda Civic Ek4) i grupa 3 Maro Franić (AK Dubrovnik racing, VW Golf 5).

U nedjeljnom programu očekuju nas prvo jutarnji kvalifikacijski treninzi od 8 sati, potom od 10,45 sati prva od dvije utrke TCR Eastern Europe.

Zanimljivost u konkurenciji 18 vozača je prvi zajednički nastup u istoj utrci i vozilima iste kategorije, trojice višestrukih prvaka euro kupova i serija, odnosno brdskih europskih prvaka.

Najbolju startnu poziciju ostvario je srpski vozač Dušan Borković (Hyundai i30 N TCR), treću ima sunarodnjak mu Milovan Vesnić (Cupra TCR), dok će sa sedme startati Makedonac Igor Stefanovski (Hyundai i30 N TCR).

Usprkos nekim problemima na treninzima u utrci će pokušati biti bolji i jedini hrvatski predstavnik Dubrovčanin Žarko Knego (Cupra TCR).

Poslijepodnevni dio nedjeljnog programa kreće u 12,45 sati, a slijedi sedam utrka sve do 18 sati.

I nedjeljni program je bez gledatelja, ali uz cjeloviti televizijski prijenos Kreator TV i internet platformi.

Fotogalerija Miroslav Krpan

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.