Tri ljetna vikenda ove su sezone rezervirana za značajna automobilistička natjecanja u Ogulinu i njegovoj neposrednoj blizini. Nedavno je održana prva utrka kronometar vožnji središtem grada, ovog vikenda na padine Kleka vraćaju se najbolji brdski automobilisti, da bi krajem kolovoza na istoj dionici nastupili sudionici formule driver.
Organizacijski teret obnovljene auto utrke na brdskoj stazi Klek ove su godine podnijeli iskusni antuzijasti okupljeni u jednom od najmlađih domaćih autokluba AK Vrbovsko Racing koji ovog vikenda organiziraju utrku pod nazivom „Pirelli-RZ Motorsport Nagrada Ogulina 2023.“, a čiji će se rezultati bodovati u tri različite skupine – Prvenstvo Hrvatske Kategorije I, Brdsko prvenstvo Hrvatske povijesnih automobila i Kupa Republike Hrvatske povijesnih automobila kategorije Točnost.
Prijavljeno je ukupno 73 vozača iz 25 klubova, a njima će se u programu vožnje stazom 4.270 metara, uz uspon 6 posto, pridružiti i dvadesetak promo vozača, prvenstveno prestižnih Porschea.
Šesta je ovo utrka ovogodišnjeg hrvatskog prvenstva na brdskim stazama, a u Ogulin, odnosno na stazu Klek automobilisti se vraćaju poslije 11 godina.
Naime, krajem srpnja 2012. godine na ovoj se stazi vozila posljednja službena brdska auto utrka, bilo je to „gostovanje“ čabarske utrke na Kleku, u kojoj su među 40-ak sudionika pobjedničko postolje ukupnog poretka osvojili Siniša Krainc (AKK Šibenik, Ford Cosworth ), Robert Bradarić (AK Solin, Vauxhall Vectra 2.0) i Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac Gerovo, Mitsubishi Lancer Evo IX).
Sada na teren istrčavaju uglavnom neki novi klinci, uglavnom mlađa generacija, uz koju se još uvijek ravnopravno nose pojedini asovi, tek šestorica onih koji su na Klek vozili i 2012.godine, slijedom rezultata Dejan Dimitrijević, Maro Franić, Nikola Rožić, Robert Pleše, Ivan Batalić i Mario Barović.
Njima vrijedi pridodati i ukupnog pobjednika posljednje Nagrade Ogulina, 12. u nizu, održane 2010. godine u organizaciji AK Klek, a to je najtrofejniji hrvatski automobilist Niko Pulić, tada u formuli Dallara 393, s najboljim rezultatom 1:53,22 minuta uz prosjek 135,52 km/sat stazom duljine 4.312 metara.
NEPRIKOSNOVENI DIMITRIJEVIĆ
Pet je pobjeda u ukupnom poretku ove sezone nanizao aktualni državni prvak Kategorije I Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) koji u Seat Leonu Grupe 1 na ovoj utrci slovi glavnim favoritom.
U ukupnom ga poretku bodovno prate, s povećim zaostatkom i borbom za preostale dvije pozicije zaključnog pobjedničkog postolja, dva istarska asa Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing, Renault Clio) i Nino Andrejević (AK Opatija, Fiat Punto), te gospar Niko Pulić (AK Konavle, Smart ForFour Turbo).
Nije tajna da vozači AK Dubrovnik Racing žele i 14. ekipni naslov pa u Ogulin stižu s najbrojnijim voznim parkom desetorice vozača. Trenutno su vodeći s 33 boda više od AK Konavle, te AKK Fly with Kolman. U drugi dio sezone, s izgledima da se probiju mjesto dva više, su i četvrtoplasirani, aktualni prvaci, AK Župa Dubrovačka.
Dimitrijević je lider Grupe 1 najjačih automobila, u Grupi 2 sedam bodova prednosti ispred Nike Pulića ima Nino Andrejević, dok u Grupi 3 nakon pet pobjeda neprikosnoveno vlada Marino Poropat.
U tri najbrojnije grupe razvrstanih automobila po HR performance factoru, u Grupi 4 Ivan Pulić (AK Konavle) ima 11 bodova viška u odnosu na Ivana Batalića (Splitski autoklub), Puležan Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) s pet je pobjeda u Grupi 5 sakupio veliku 30 bodovnu prednost ispred Roberta Polića (AKK Rogoznica), dok je u Grupi 6 tek šest bodova razlike između vodećeg Bože J.Bartulovića (AK Konavle) i Marina Božičevića (AK RI autosport).
U konkurenciji povijesnih automobila Adis Abdić (AKK Rogoznica) i Dorijan Kljun (AK Rijeka) bodovno su tek na desetak razlike, pa se do kraja očekuje borba za trofej.
Ogulinska utrka tijekom dva dana počela je verifikacijom i tehničkim prijemom, nastavlja se u subotu 29. srpnja u 11,30 slobodnim, a od 14,30 prvim od dva službena treninga. Bodovne vožnje su u nedjelju od 11 sati.