Reviju atraktivnih oldtimera predvodio Moto Guzzi iz 1928. godine

Petak, 17. lipnja 2022. 20:00 Napisao/la  Miroslav Krpan

Vozilo se od Kantride, Prelukom do Matulja i Lipe, a u Rupi, nadomak hrvatsko-slovenske granice, zaslužnima pripala priznanja Oldtimer kluba Rijeka 1996

Igor Baral na svom Moto Guziju iz 1928. godine
Igor Baral na svom Moto Guziju iz 1928. godine Foto: Miroslav Krpan

Drugo ovogodišnje značajno međunarodno okupljanje ljubitelja povijesnih vozila, mjesec dana poslije automobilista, ovog puta motociklista, na najbolji su način, kvarnerskim đirom, objedinili članovi Oldtimer kluba Rijeka 1996, priredivši tradicionalni i jubilarni 25. Međunarodni susret „Oldtimer moto rally Rijeka 2022.“, sportsko-turističku manifestaciju povijesnih vozila na dva kotača, uvrštenu u kalendar Hrvatskog oldtimer saveza, bodovanu za Prvenstvo Hrvatske nacionalnog Hrvatskog oldtimer saveza.

Pozivu se odazvalo 36 sudionika iz različitih krajeva Hrvatske, a jutarnje okupljanje bilo je uz samo more, podno kultnih stijena nogometnog stadiona na Kantridi, u okruženju trendovskog ugostiteljskog objekta Morski prasac, na samoj plaži.

Riječi dobrodošlice sudionicima, njihovoj pratnji i brojnim posjetiteljima startne ceremonije uputio je Marino Radan, predsjednik OKT Rijeka 1996., ujedno zahvalivši Gradu Rijeka i gradskim odjelima koji već četvrt stoljeća prate i pomažu rad i aktivnosti ove riječke udruge koja njeguje tehničku baštinu na kotačima u punom smislu riječi.

Značaj manifestacije, kontinuitet okupljanja automobilista, i ovog puta motociklista u Rijeci, pozdravio je riječki gradonačelnik Marko Filipović i to u danu koji je sadržajno objedinjavao niz sportskih, kulturnih i društvenih manifestacija diljem grada. Dobrodošlicom i zahvalom što svoje vrijeme i matetrijalne vrijednosti ulažu u očuvanje tradicije, sudionike je na put ispratio sa željom ponovnog susreta, bilo kroz godinu dana ili na nekoj novoj manifestaciji.

Motocikli svih generacija i svjetskih marki, stari i do 90 i više godina, spremno su se upustili u vožnju dijelom nekada slavne i legendarne motociklističke staze Preluk, sve do Matulja i novijeg izuzetnog arhitektonskog Anfiteatra, gdje je, prije sportskog dijela manifestacije, sudionike pozdravio matuljski načelnik Vedran Kinkela.

U Matuljima se odvijao sportski segment čija su dva ispita spretnosti i točnosti odlučivali o najuspješnijima i dobitnicima posebnih priznanja.

Vozilo se „na štopericu“, među čunjevima, uz minimalne greške, a do pobjedničkog trona stigli su, po raspisanim klasama: Igor Barak (OTK Rijeka 1996, Moto Guzzi Sport 13) u klasi C proizvodnje od 1919. do 1930.godine, Antea Cesar (DIT Otok Ivanić, DKW RT125) klase D (1931.-1945.), Ivica Brozović (OTK Ogulin, BMW R25/3) klase E (1946.-1960.), Loren Kubaska (OTK Rijeka 1996, Piaggio Vespa Rally 180) klase F (1961.-1970.), Marijan Frketić (OTMK Karlovac, BMW R65) klase G (1971.-1980.), Fabijan Radan (OTK Rijeka 1996, Vespa Primavera) klase H (1981.-1991.) i Željko Katić (OTMK Karlovac, Dnepar MT-9) klase P (motocikli s prikolicom do 1991.godine).

Među sudionicima izvan konkurencije, s motociklima starijim od 30 godina najspretniji je bio Raul Krpan (OTK Rijeka 1996) na Tomosu APN 6 starom 39 godina. Ekipnu su pobjedu domaćini riječkog kluba „zadržali“ za sebe, iako bodovno izjednačeni, uz više boljih mjesta od drugoplasirane ekipe OTK Ogulin, dok su treći bili članovi OTMK Karlovac.

Po okončanju vožnji, uz prigodni domjenak Općine Matulji, sudionici manifestacije pozorno su saslušali predavanje znanog kroničara oktanskog sporta, Matuljca Gorana Slavića, autora niza sadržaja i specijaliziranih knjiga o auto-moto sportu, saznali sve važno, a znakovito za povijest motociklizma u širim prostorima Kvarnera i zaleđa.

Putem do slijedeće destinacije sudionici su se zadržali u okruženju, od prije godinu dana novog poslovnog prostora obiteljske tvrtke Moto Matušić, gdje su ih ugostili vrsni i trofejni motocrosisti braća Saša i Luka Matušić, a potom se odvezlo do Memorijalnog centra Lipa pamti obišavši povijesni postav koji vraća sjećanje na tragediju koju su krajem Drugog svjetskog rata prošli žitelji Lipe i okolnih mjesta.

Lovačka kuća Grabova griža u Rupi, nadomak hrvatsko-slovenske granice, bila je mjesto završnog druženje, ručka, glazbenog programa i dodjele priznanja zaslužnim sudionicima.

Pored sportskih, prigodne sponzorske darove u različitim su kategorijama zaslužili: za najstariji motocikl Moto Guzzi Sport 13 iz 1928. godine Igor Barak, inače Rupljanin, za najuređeniji motocikl Moto Guzzi Sport GTV 50 iz 1938. godine Riječanin Damir Jelovica, klub s najviše sudionika bio je OTMK Karlovac, a najudaljeniji sudionici stigli su iz DIT Otok Ivanić.

Posebnim je pljeskom i darom nagrađena jedina vozačica Antea Cesar, mlada članica DIT Otok Ivanić, koja je ujedno pobjedom svoje klase dokazala izuzetnu spretnost i točnost na ispitnom poligonu.

Još jedan izvrstan susret ljubitelja starina, motocikala raznih godišta, u organizaciji OTK Rijeka 1996, protekao je u izvrsnom ozračju, fer i sportskom nadmetanju, a svi su poželjeli novi kvarnerski đir na dva kotača – što prije. Moto Guzziji, Gilere, Vespe, DKW i MZ, Tomosi, Piaggio, ČZ, BMW, japanci Kawasaki, Honde i Suzuki, većinom zastupljene marke sa svojim vlasnicima napustili su Rupu i šire područje Kvarnera, s mislima na novu destinaciju, na novi susret, u nekom novom kraju Hrvatske.

Fotogalerija Miroslav Krpan