Nagrada Matulja 2015: Mađari dominirali na najboljoj autocross utrci u Hrvatskoj

Ponedjeljak, 15. lipnja 2015. 19:11 Napisao/la  Miroslav Krpan

Najbolji u PH: divizija 1A (do 1400 ccm) Danijel Jurčević (ASK Kastavac), divizija 1 (open) Sven Katić (AK Ozalj), divizija 1B (2000 ccm) Marino Čargonja (AK Svigo) i divizija 3 (buggy) Vigor Grbac (ASK Kastavac)

Nagrada Matulja 2015., međunarodna autocross utrka bodovana za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeuropske zone i čak četiri državna prvenstva – hrvatsko, slovensko, mađarsko i austrijsko u potpunosti je opravdala očekivanja.

Izvrsno pripremljena staza Autocross centra Rupa pod organizacijskom palicom Autokluba Svigo prihvatila je 36 vozača iz sedam europskih zemalja. Teško je odabrati bolju od tri kvalifikacijske ili pak finalna vožnja pojedine od četiri različite skupine vozila, ali rezultatski su dominirali Mađari. Bila je ovo što brojem, što voznim parkom najbolja autocross utrka održana u Hrvatskoj čiji je domaćin bila staza duljine 608 metara nadomak hrvatsko-slovenske granice.

Mađar Adam Kis u vrhunski pripremljenom „Mitsubishi Coltu Evo AX“ tijekom devet krugova finala Divizije TA & Grupe H za sobom je gotovo pola minute ostavio drugoplasiranog Svena Katića iz Ozlja, ujedno najboljeg hrvatskog vozača koji je nastupio u „Subaru Imprezi 4x4“. Treći je ciljem prošao predstavnik domaćina višestruki državni prvak Marino Čargonja (AK Svigo) u svojoj trofejnoj „Seat Ibizi“. Pri kraju utrke zanimljiv je bio klupski dvoboj Ozljana Dražena Katića i Maria Muže gdje je Muže izvukao deblji kraj izguravanjem sa staze.

Višestruki slovenski prvak Žiga Kraševec (Zastava 128) niti ovog puta nije dozvolio iznenađenje u Diciziji TA 1600 ccm u bodovanju za FIA CEZ. Uz zaostatak od 14,009 sekundi i gotovo uništen i neprepoznatljiv Golf do druge je pozicije dovezao mladi Danijel Jurčević (ASK Kastavac).

Posebna su priča i uzbuđenje, za ovu priliku ipak malobrojnog gledateljstva, bili nastupi buggy jednosjeda podijeljenih u dvije skupine. Iako nije bio najuspješniji tijekom tri kvalifikacijske vožnje pobjedom je dokazao svoju superiornost Talijan Mattia Sordo u čiji su buggy Divizije 1600 ugrađena dva motociklistička motora Suzuki 750 ccm. Dostojan mu je rival bio Mađar Klenancz Szabolcs u Seatu, dok se tek petom pozicijom morao zadovoljiti najbolji tri prethodne kvalifikacijske vožnje Austrijanac Ronald Lieberth (EB Liqui Moly VW).

Šlag na kraju bio je nastup Divizije Superbuggy. Od ranog jutra upisivao je same pobjede pa tako i finalnu Mađar Abraham Karoly u Buggy Fordu. Iako je utrka dva kruga prije planiranog kraja prekinuta zbog zapaljenja buggyja (Mitsubishi) još jednog Mađara Kleinancza Szabolcza, koji je jedini nastupao u dvije divizije, pobjednik Karoly je stekao prednost nešto više od tri sekunde ispred drugoplasiranog Mađara Kecskesa Rolanda (Mitsubishi), dok je s pet sekundi zaostatka treći bio Austrijanac Thomas Markus (Alfa racing Honda).

Jedini hrvatski predstavnik, višestruki domaći prvak Vigor Grbac „zapeo je u prometu“ već u trećem krugu i tako ostao bez boljeg plasmana.

Bodovanje hrvatskog prvenstva zbog nastupa samo 12 vozača (potrebno 15) nije sigurno, ali vrijedi spomenuti najbolje po divizijama PH: divizija 1A (do 1400 ccm) Danijel Jurčević (ASK Kastavac), divizija 1 (open) Sven Katić (AK Ozalj), divizija 1B (2000 ccm) Marino Čargonja (AK Svigo) i divizija 3 (buggy) Vigor Grbac (ASK Kastavac).

Među četiri juniora najbolji je Sven Katić, a ekipno su brojčano i rezultatski dominirali višestruki državni prvaci Autokluba Ozalj.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.