VELIKA NAGRADA MALEZIJE

Vettel pobijedio i naljutio sve u Red Bullu

Nedjelja, 24. ožujka 2013. 12:09 Napisao/la  I. M.

Vettel je upisao 27. pobjedu,a u 44. krugu je agresivnom vožnjom prestigao Marka Webbera

 

 

 

Aktualni svjetski prvak Nijemac Sebastian Vettel pobjednik je druge utrke sezone Formule 1 vožene na stazi Sepang za Veliku Nagradu Malezije. Do svoje 27. pobjede u karijeri Vettel je stigao nakon velike borbe s momčadskim kolegom Markom Webberom, koji je drugim mjestom donio austrijskoj momčadi dvostruku pobjedu. Iza njih ostali su vozači Mercedesa, Lewis Hamilton i Nico Rosberg, a peto je mjesto pripalo Felipeu Massi. Kimi Räikkönen bio je tek sedmi, a Fernando Alonso odustao je već u drugom krugu.

Vrlo zanimljivo bilo je nakon utrke u redovima Red Bulla i Mercedesa. Kod aktualnih prvaka Mark Webber je bio silno ljut jer ga je Vettel napao na stazi. Momčad je očito tražila da se vozači suzdrže od takvih duela, a Vettel se na to oglušio. Umjesto slavlja, na pobjedničkom postolju je vladala komorna atmosfera.

U Mercedesu je pak ljut bio Nico Rosberg. Bio je brži od Hamiltona, no momčad mu je zabranila pretjecanje. Nijemac se pomirio s tom odlukom, ali je nakon utrke poručio:

- U redu, ali zapamtite ovu situaciju.

Inače, utrku je obilježio još jedan simpatičan detalj kada je Lewis Hamilton skrenuo u boks McLarena. Jedini je problem što Britanac vozi za Mercedes. Nakon godina provedenih u britanskoj momčadi stare navike teško umiru.

{jb_blackbox-right}Rezlutati
VN Malezije, rezultati utrke:1. Sebastian Vettel (NJE/Red Bull) - pobjednik, 2. Mark Webber (AUS/Red Bull) +4,2, 3. Lewis Hamilton (VBR/Mercedes) +12,1, 4. Nico Rosberg (NJE/Mercedes) +12,6, 5. Felipe Massa (BRA/Ferrari) +25,6, 6. Romain Grosjean (FRA/Lotus) +35,5, 7. Kimi Räikkönen (FIN/Lotus) +48,4, 8. Nico Hülkenberg (NJE/Sauber) +53,0, 9. Sergio Perez (MEK/McLaren) +72,3, 10. Jean-Eric Vergne (FRA/Toro Rosso) +87,1...

Poredak vozači: 1.  Vettel 40, 2. Raikkonen 31, 3. Webber 26, 4. Hamilton 25, 5. Massa 22, 6. Alonso 18, 7. Rosberg 12, 8. Grosjean 9, 9. Sutil 6, 10. Di Resta 4, 11. Hulkenberg 4, 12. Button 2, 13. Perez 2, 14. Vergne 1 bod,

Poredak konstruktori: 1.  Red Bull 66, 2. Lotus 40, 3. Ferrari 40, 4. Mercedes 37, 5. Force India 10, 6. McLaren 4, 7. Sauber 4, 8. Toro Rosso 1 bod.{/jb_blackbox-right}

Već po običaju, glavna tema na Velikoj nagradi Malezije bila je kiša. Padala je u petak na slobodnim treninzima, uplela se i u rasplet subotnjih kvalifikacija, a pala je i pola sata uoči početka nedjeljne utrke te dodatno zakomplicirala situaciju vozačima i momčadima. Kako se bližio start utrke, staza se sušila pa je momčadima bilo prilično teško izabrati gume. Na kraju, svi su se odlučili za intermediate komponentu guma.

Baš kao i na prvoj utrci sezone, Velikoj nagradi Australije, u kvalifikacijama je prvu startnu poziciju izborio Sebastian Vettel, a start utrke prošao je idealno za aktualnog svjetskog prvaka. Uspio je obraniti svoju poziciju ispred Ferrarijevih vozača i povesti utrku. Fernando Alonso startao je bolje od Felipea Masse i zauzeo drugu poziciju, no u drugom zavoju je napravio veliku pogrešku.

Nije bio dovoljno oprezan u pokušajima da prestigne Vettela i na kočenju je prednjim krilom udario u Red Bullov bolid. Značajno je oštetio svoj bolid, ali iz momčadi Ferrarija nije dobio poziv u boks na promjenu krila. Bila je to kardinalna pogreška talijanske momčadi koja je njihovog vozača izbacila iz utrke. Na startno-ciljnoj ravnini krilo je sasvim puklo i palo pod Alonsov bolid. Prednji kotači ostali su u zraku, Španjolac nije uspio zakočiti i svoj je nastup završio u šljunku.

Massa je u prvom krugu značajno pao u poretku, sve do šestog mjesta, a najbolje je startao Mark Webber i probio se sve do druge pozicije. Treće mjesto držao je Lewis Hamilton, a njegov momčadski kolega zaradio je četvrtu poziciju u odličnom dvoboju s Jensonom Buttonom. Među prvih deset našli su se još Sergio Perez, Adrian Sutil, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo. Pobjednik iz Melbournea, Kimi Räikkönen, startao je s desetog mjesta, ali vrlo loše pa je u početnoj fazi utrke ostao izvan pozicija koje donose bodove. U petom krugu je imao i kraći izlet na travu te je držao tek 12. poziciju.

Vozači su se na promjenu guma odlučili vrlo rano, već nakon pet krugova. Prvi je na gume za suho prešao vodeći Vettel, možda i malo prerano. Webber je ostao na stazi nešto duže od njega i tim je potezom zaradio vodstvo u utrci. Vozači Mercedesa zadržali su treću i četvrtu poziciju, a prilikom svog ulaska u boks proslavio se Hamilton jer je prvo stao kraj McLarenovih mehaničara. Očito je na kratko zaboravio da je ove zime promijenio momčad. Sudar su pak imali Jean-Eric Vergne u Toro Rossu i Charles Pic u Caterhamu.

Nakon desetak krugova konačno su proradili bolidi Lotusa pa su Romain Grosjean i Kimi Räikkönen krenuli u proboj prema vrhu. Finac je pritom zaglavio iza Pereza, a uspio ga je proći tek u 16. krugu. Webber je u tim trenucima održavao dvije do tri sekunde prednosti pred Vettelom, a prilično brzi bili su u tim trenucima vozači Mercedesa. U 14. krugu sa staze je izletio Williamsov Pastor Maldonado. Oštetio je svoj bolid, ali se uspio dovući do boksa i nastaviti utrku na začelju poretka.

{jb_blackbox-left}Vettel: Nije bilo prostora za pretjecanje
U redovima Red Bulla bili su ljuti zbog agresivnog načina vožnje od strane Vettela, posebice pri pretjecanju Webbera. Poručili su mu preko radija da će morati objasniti neke stvari.
- Ovo je bilo vrlo uzbudljivo utrkivanje. Nije bilo puno prostora tijekom pretjecanja. Mislim da sam bio malo nestrpljiv i htio sam što prije doći u vodstvo. Osjetio sam da na svojim gumama imam malo više brzine. Cijela utrka je bila vrlo neizvjesna, Mark je bio ispred, a ja sam zapeo u gužvi. Trenutno je još uvijek rano razmišljati o prvenstvu. Napravili smo dobar posao i solidno čuvali gume, ovo je bila dobra utrka za ekipu, rekao je Sebastian Vettel.

- Prvi dio utrke prošao je vrlo dobro. Na intermedijima su bili nezgodni uvjeti, ali ipak smo uspjeli sve obaviti. Na kraju sam kontrolirao utrku i nakon zadnjeg pit-stopa ekipa mi je rekla da je to to i da izgasim motor i samo dođem do cilja, no, ekipa je bila na njegovoj strani i tako je to. Ekipa je napravila dobar posao i zahvaljujem svima. Na ovim gumama uopće ne pritišćemo i samo čuvamo gume, rekao je Mark Webber

- Ekipa je napravila odličan posao, drago mi je da sam tu iako mislim da je Nico trebao biti tu. On je odličan kolega i imao je bolji ritam od mene. Nisam uspijevao pratiti kolege ispred mene. Ne mogu reći da je najbolji osjećaj biti tu na podiju, ali utrkivanje je utrkivanje. (pit stop ulaz u McLarenov boks) Da, godinama već ulazim u njihov boks i ne znam kako sam to pogriješio, ispričavam se na tome, rekao je Lewis Hamilton.{/jb_blackbox-left}

Druge ulaske u boks otvorio je Webber u 20. krugu utrke, a u naredna tri kruga odradili su ih svi vozači iz vrha poretka. Promjena nije bilo. Webber i Vettel ostali su ispred Mercedesa, Button je bio miran na petom mjestu, a iza njega se vodila velika borba Masse, Grosjeana, Hülkenberga i Räikkönena.

Među vodećom četvorkom zaostaci su se do polovice utrke značajno smanjili pa je Vettel došao sasvim blizu Webberu, a četvrti Rosberg za vodećim je zaostajao samo četiri i pol sekunde. Poredak se nije mijenjao, a kruženje stazom prekinuo je Hamilton ulaskom u boks u 30. krugu. Samo krug kasnije isto su učinili Webber i Rosberg, dok je Vettel gume mijenjao u 33. krugu i izgubio drugu poziciju od Hamiltona. Čim je izašao iz boksa napao ga je i Rosberg, ali je Red Bullov vozač uspio sačuvati treće mjesto. Utrku je privremeno vodio i Jenson Button jer na stazi ostao duže od vodeće četvorke.

U boks je ušao u 35. krugu i činilo se kako je na dobroj strategiji koja bi mu mogla donijeti dobar rezultat, no njegovi su mehaničari zabrljali. Pustili su svog vozača iz boksa prije nego su pričvrstili prednju desnu gumu i Jenson je morao zaustaviti svoj bolid. Mehaničari su ga vratili i pričvrstili gumu, ali Britanac je pao na 14. mjesto. Pete pozicije dokopao se tako Felipe Massa.

Veliki okršaj na stazi imali su Hülkenberg i Räikkönen. Osmoplasirani Nijemac je činio sve što je mogao kako bi iza sebe zadržao finskog vozača, imali su čak i dodir, što je silno naljutilo Kimija. Šest krugova Räikkönen je napadao Sauberovog vozača, a osmu poziciju je konačno osvojio u 41. krugu. Vettel je za to vrijeme smanjio zaostatak za Hamiltonom pa se bez većih poteškoća vratio na drugu poziciju. Za vodećim Webberom zaostajao je pet sekundi. Hamilton pak nije uspio pratiti taj tempo pa mu se naglo približio i Rosberg.

Svoje posljednje promjene guma vodeća četvorka je odradila od 42. do 44. kruga. Novih promjena u poretku nije bilo, ali je Vettel smanjio zaostatak za Webberom i stavio ga pod veliki pritisak. Webber je nekako izdržao prvi napad, ali dva kruga kasnije Vettel je bio odlučniji. I on i Webber išli su do krajnjih granica, nadmetali se kroz nekoliko zavoja, a na kraju je aktualni prvak uspio izbiti na čelnu poziciju. Iza njihovih leđa međusobni su obračun imali i vozači Mercedesa, a Lewis je jedva iza sebe držao Rosberga.

U velikoj borbi vozači Red Bulla su značajno opteretili svoje gume, ali su ipak uspjeli izdržati do kraja. Vettel je otvorio nekoliko sekundi prednosti, prvi stigao do ciljne crte i upisao svoju 27. pobjedu u karijeri. Webber se morao zadovoljiti drugim mjestom, dok je Hamilton uz pomoć momčadskih uputa sačuvao treće mjesto. Rosberg je bio evidentno brži, ali iz Mercedesa je dobio uputu da se mora suzdržati od napada na svog momčadskog kolegu. Peto mjesto osvojio je Massa, a do bodova su još stigli Grosjean, Räikkönen, Perez, Hülkenberg i Vergne.

Nakon dvije utrke u ukupnom poretku vozača vodi Sebastian Vettel ispred Räikkönena i Webbera, dok je Red Bull preuzeo vodstvo u poretku konstruktora. Iduća utrka vozi se 14. travnja u Kini.


 

 

 

 

 

 

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.