Inter cars Učka 2018: Talijan Enrico De Martin u bolidu Radical SR4 očekivano najbrži

Četvrtak, 19. srpnja 2018. 19:34 Napisao/la  Miroslav Krpan

U HAKS Kupu formule driver pobjeda Vjekoslava Čička, dok je poluosovina onemogućila slavlje Ivana Juranića

Enrico de Martin
Enrico de Martin Foto: Miroslav Krpan

 

Jubilarno peto izdanje automobilističkog natjecanja formule driver, najmlađe domaće discipline, održano na kvarnerskoj strani legendarne brdske staze Učka bila je veličanstvena manifestacija na dan kojeg će po nogometu i finalu Hrvatske u Moskvi na Svjetskom prvenstvu pamtiti svi.

Upravo zato "5. Inter cars Učka 2018." u još jednoj izvrsnoj organizaciji Autokluba „Opatija Motorsport“, ostat će zabilježen i u povijesti domaćeg automobilizma.

Nogomet je kreirao satnicu, skratio sve za jednu bodovnu vožnju, a umalo da drugu godinu za redom, u identičnom trenutku uoči druge vožnje, slučajni oblak i srećom kratkotrajni pljusak što se pojavio nad stazom nije umanjio spektakl. Uživanje u vožnji ostvarilo je, za Učku, rekordnih 167 vozačica i vozača iz Hrvatske, Italije i Slovenije.

Očekivano najbrži u dvije vožnje i najboljim vremenom dana 1:49,522 minuta (98,61 km/sat), na stazi dugoj 3.000 metara uz osam usporavajućih „šikana“, bio je Talijan Enrico De Martin u bolidu „Radical SR4“.

Slavio je pobjedu u konkurenciji 69 sudionika za Nagradu organizatora ispred dvojice sunarodnjaka Nicole Muzia (Renault 5 GT Turbo) i Pierluigia Dottora (Peugeot 106).

Najuspješniji domaći vozač izvan bodovnog sustava Marina Milokanovića (Ford Fiesta ST) zauzeo je izvrsno četvrto mjesto.

Daleko veća neizvjesnost vladala je među 98 sudionika drugog bodovnog natjecanja sezone međunarodnog HAKS Kupa formule driver.

Na samom startu prve vožnje odustao je buzetski pobjednik Talijan Franco Giacomazzi (Lancia Delta Evo Proto) i tako otvorio put našima.

Najbolje vrijeme, gotovo 2,5 sekunde brže od konkurenata u prvoj je vožnji ostvario najuspješniji junior prošlogodišnje sezone hrvatskog autosporta Delničan Ivan Juranić, član domicilnog Autokluba Opatija Motorsport.

U konkurenciji za pobjedničko postolje, pored njega, našla se tako još četvorica mladih asova: Vjekoslav Čičko (AK Buzet Autosport), Marino Poropat (AK Istra racing team Pazin), Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport) i Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993).

Trenutak prije starta druge vožnje Juranić i njegova ekipa ustanovljuju kvar, traže start sa začelja kolone, što im je omogućeno i brzinski popravljaju što se moglo, uvjereni u uspjeh.

U međuvremenu drugu vožnju dobiva Milokanović u nabrijanoj Zastavi 750 sa samo 153 tisućinke sekunde bržim vremenom ispred Kuharića s vrhunskim „yugićem“, dok treće vrijeme ima Čičko uz zaostatak 242 tisućinke.

Na startu Juranić, djeluje sve u redu, kreće ali poluosovina „pokazuje zube“ već kod prve šikane.

Snovi pobjede su nepovratni. Zbrajaju se vremena dvije vožnje iz kojih Vjekoslav Čičko izlazi kao pobjednik, Kuharić sjeda na drugu poziciju sa samo tri tisućinke prednosti ispred Milokanovića. Čičku je ovo bila konačno jedna generalka nakon niza pehova koji su zaredali još krajem prošle sezone.

U konkurenciji juniora slavio je mladi Puljanin Matija Brkljačić (AMK No Traction) u Honda Civic, ujedno dobitnik posebne nagrade organizatora „Memorijal Filip Spevec“ u spomen na prerano preminulog prijatelja koji je uz organizatore bio od samog početka formule driver na Učki.

Među vozačicama ovog je puta slavila Aleksandra Jurdana (AK RI autosport).

I tako na Učki, automobilističko-nogometnom spektaklu Čičko je bio oktanski „Francuz“, Kuharić „Hrvat“, Milokanović „Belgijac“, a „Englezom“ je ispao nesretni Juranić.

Po završetku utrke svi su sudionici zajedno, pred velikim ekranom u Veprincu, bodrili „vatrene“.

Nova prilika za uzvrat je padina Kleka nadomak Ogulina posljednjeg vikenda kolovoza.

Rezultati,
HAKS Kup, ukupno 1. Čičko (AK Buzet Autosport, Fiat 500) 3:47,555 minuta (zbroj bremena dvije vožnje), 2. Kuharić (AK Opatija Motorsport, Zastava Yugo) +1,037 sekundi, 3. D. Milokanović (AKORK Skok racing 1993) +1,040, 4. Poropat (Istra racing team Pazin, Renault Clio Sport) +1,496, 5. D. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault 5 GT Turbo) +5,840, 6. Pavičić (AKK Zanatlija Zagreb, Opel Astra) +6,785, 7. Zilli (Buzet Autosport, Renault Clio Cup) +9,481, 8. Jaranović (AK RI autosport, VW Golf) +11,271, 9. Brkljačić (AMK No Traction Pula, Honda Civic) +13.206, 10. Janko (Istra racing team, Zastava Yugo) +15,276;
klase
serija -1400 ccm 1. Kocijančić (AKORK Skok racing 1993), 2. Petrović (AK Rugvica), 3. Ivančić (IRT Pazin);
serija +1400 ccm 1. Cvitić (IRT Pazin), 2. Nemak (AK Ina delta Zagreb), 3. Petrić (AK Rijeka);
sport/sprint -1400 ccm 1. Ruzzier, 2. Maglica (oba Slovenija), Jurasić (IRT Pazin);
sport/sprint -1600 ccm 1. Jaranović, 2. Božić (Buzet Autosport), 3. Miskić (IRT Pazin);
sport/sprint -2000 ccm 1. Sruk (AK Dubrava Zagreb), 2. Brkljačić, 3. H. Belinić (AK Pula-Rovinj);
sport/sprint +2000 ccm 1. D. Belinić (AK Pula-Rovinj), 2. Pavičić, 3. Zerbato (Italija);
super sport 1. Čičko, 2. D. Milokanović, 3. Grabović (AKK Petar Klepac Gerovo);
klasa Zastava sport – 1600 ccm 1. Kuharić, 2. Janko, 3. Belej (Slovenija);
klasa Renault sport/sprint 1. Poropat, 2. Zilli, 3. Malinarich (AK D.T. Poreč);
vozačice 1. Jurdana (AK RI autosport), 2. Bressan (AK Buzet Autosport), 3. M. Lisica (AMK No Traction Pula);
juniori 1. Brkljačić, 2. Ruzzier, 3. Maglica;
ekipe 1. AK Istra Racing Team Pazin 55 bodova, 2. AK Buzet Autosport 50, 3. AKORK Skok racing 1993 45 bodova.
Fotogalerija Miroslav Krpan

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.