Rally Nova Gorica 2017: Rus Gryzin pobijedio, Prodan, Butorac i Dobrila odustali

Srijeda, 20. rujna 2017. 14:31 Napisao/la  Miroslav Krpan
Kodelja - Ritoša (AK Opatija)
Kodelja - Ritoša (AK Opatija) Foto: Miroslav Krpan

                
                    
U Novoj Gorici i široj okolici održan je međunarodni 6. Petrol Rally Nova Gorica 2017., bodovan  u sedam konkurencija – FIA Europski rally trophy (centralna regija), FIA CEZ povijesnih vozila, Mitropa Rally Cup, te državna prvenstva Slovenije i Hrvatske.

Manifestacija je bila posvećena jubileju 70. godišnjice uspješnog djelovanja AMD Gorica koji je bio i uspješni organizator.

 Sudjelovalo je 109 posada iz 12 zemalja svijeta, a nakon 385,35 km i 12 brzinskih ispita pobjednički pjenušac ispijao je mladi Rus 20-godišnji Nikolay Gryzin.
 
 Vozeći „Škodu Fabiu R5“ sa suvozačem i sunarodnjakom  Yaroslavom Fedorovom ostvarili su najbolja vremena na svih 12 brzinaca i do cilja stigli pobjednički uz 1:48,1 minut prednosti ispred četverostrukog pobjednika ovog slovenskog rallya Talijana  Claudia De Cecca uz kojeg je u „Hyundai i20 R5“ sjedio Jean Campeis.
 
 Trećim mjestom postolje „generalke“ upotpunila je još jedna talijanska posada Federico Laurencich-Emanuela Florean (Ford Fiesta R5) čiji je zaostatak za pobjednikom bio 3:00,3 minute.

 Ovogodišnje izdanje Rallya Nova Gorica, prvi put u okviru FIA ERT,  istinski je podsjetio na nekad „najjaču“ reli priredbu na području bivše YU države – Rally Saturnus, kako brojem i kvalitetom voznog parka ( 13 vozila R5), jakim vozačkim i suvozačkim imenima, tako i koncepcijom brzinskih ispita na prostoru krajnjeg slovenskog zapada.
 
Zanimljivost vezana za pobjednika Gryazina je da je Rus porijeklom s bugarskom putovnicom, a automobilističkom licencom Latvije.

 Postolje je izmaklo najboljem slovenskom relijašu Roku Turku koji je uz suvozačicu Blanku Kacin svoj „Peugeot 208  R5 T16“ na posljednja dva brzinca morao voziti samo s prednjim pogonom, a do tada je bio ispred Talijana De Cecca kojem je tako pripala i pobjeda u bodovanju Otvorenog prvenstva Slovenije.
 
 Turk je na kraju završio peti ukupno, dok je ispred njega sa samo deset sekundi manje bio još jedan vrhunski tandem Čeha  Antonina Tlustaka i Iva Vybirala (Škoda Fabia R5).

Bodovanje hrvatskog prvenstva u susjednoj Sloveniji okupilo je tek 15 naših posada. Skromno, ali znakovito za gostovanje na nimalo lakom reliju.

Izostankom Šebalja, a ranim odustajanjem Viliama Prodana (i Zorana Raštegorca) zbog tehničkog kvara njihovog Peugeota 208, otvorio se put pobjedi vrhunske, prošle godine u europskim okvirima trofejne mađarske posade Krisztian Hideg i Istvan Kerek, vozača Autokluba „Delta Sport“ ovog puta u prestižnom automobilu „Ford Fiesta R5“.

Do cilja su stigli ukupno sedmi, ostvarili treću pobjedu u nizu u hrvatskom prvenstvu koja im gotovo garantira naslov državnih prvaka  i prije jesenjih istarskih ogleda završnice domaće sezone.

Drugo mjesto hrvatskog poretka polučili su njihovi sunarodnjaci i klupski kolege Janos Szilagyi i Alexandra Varadi (Mitsubishi Lancer Evo IX) uz zaostatak od 2:36,2 minute.

 Hideg je u „generalci“ relija bio ukupno sedmi, a Silagyi 12.
 
 S izvrsnim dojmovima, sretni i zadovoljni svojim najboljim rezultatom iz Slovenije se vraća i treća uspješna posada najbrojnijeg i vodećeg hrvatskog kluba AK Delta Sport.
 
 To su Ivica Siladić i Jasna Durak koji su se svojim „malenim“ Opel Adamom R2 dovezli do trećeg mjesta ukupnog poretka PH, ali i pobjede klase 3 hrvatskog prvenstva.

 Među 33 posade koje nisu ugledale ciljnu rampu, uz Prodana i Raštegorca (seniora) iz AK Opatija Motorsport, nisu bili niti Nikola Dobrila i Tomislav Pospiš (AK Delta Sport), te Mateo Butorac i Luka Raštegorac (junior) zbog tehničkih kvarova.
 
 Hideg je bio pobjednikom klase 1, Siladić klase 2,  klasu 4 dobili su Tin Tomljanović i Anđelko Košec (AK Delta Sport, Citroen Saxo), a klasu 5 Željko Magličić i Domagoj Nemak   (AK Ina Delta, VW Polo). Ekipno s tri pobjede u klasama slavili su već sigurni ekipni prvaci Autokluba Delta Sport iz Zagreba.

 Buzećani Manuel Kodelja i Manuela Ritoša (AK Buzet Autosport) u svom „Citroenu C2 R2“ stigli su do četvrtog mjesta hrvatske generalke, te drugog u klasi 3, dok su samo mjesto slabiji u obje konkurencije bili Tomas Hrvatin i Marko Stiperski, članovi AK Opatija Motorsport za upravljačem „Renault Clia 2.0 RS“.

 Za tjedan i pol u Poreču starta hrvatsko izdanje FIA ERT-a.
 
 Brojem sudionika nešto skromnije, ali voznim parkom i vozačkim imenima ništa manje značajno neće biti još jedno izdanje pod imenom  „44. Croatia rally“.
 
 Poreč i središnja Istra očekuju tako od 28.-30.rujna još jedan vrhunski automobilistički spektakl na poluotoku Istra u samo dva tjedna rujna.

 Ali, relijaši neće na odmor i zimovanje. Početkom studenoga ponovo se okupljaju u Poreču na istoimenom reliju i tek tada stavljaju točku na „i“ domaće sezone, godine gospodnje 2017.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.