Buzetski dani: Christian Merli srušio deset minuta stari rekord Simonea Faggiolija

Nedjelja, 17. rujna 2017. 00:09 Napisao/la  Miroslav Krpan

Prvo je Faggioli, a potom Merli na drugom subotnjem treningu bio brži od službenog apsolutnog rekorda buzetske staze što je izvrsna najava nedjeljnih bodovnih vožnji

Christian Merli
Christian Merli Foto: Miroslav Krpan



U konkurenciji 177 vozača iz 13 europskih zemalja službeni treninzi tradicijske i najstarije hrvatske, međunarodne automobilističke utrke na brdskim stazama što se već 15 godina boduje za prvenstvo Starog kontinenta protekli su u izvrsnom ozračju.

Iako je prvi natjecateljski dan 36. Buzetskih dana u organizaciji Autokluba Buzet protekao u stalnim pogledima u nebo s kojeg su „visile“ kapi kiše iz tmurnih, srećom povremenih oblaka, završnica dana protekla je gotovo neočekivano u rekordima.

Naime, među posljednjih deset, onih najbržih vozača prototipova i formula, startala su dvojica ovogodišnjih najžešćih rivala za naslov europskog prvaka, sunarodnjaci, talijanski asovi  Simone Faggioli i Christian Merli.

 Iako je prije desetak dana, u Sloveniji, po jubilarni deseti puta naslov već osigurao Talijan Simone Faggioli, obojica su u Buzet, na legendarnu stazu stigli neopterećeni, bodovima, ali željni prestiža.
 
 Još uvijek važeći apsolutni rekord staze Most – Peničići duge 5.001 metar, već je tri godine, od 2014., vlasništvo Faggiolija koji je tada vozio 2:11,661 minutu prosječnom brzinom 136,712 km/sat.
 
 Subotnje poslijepodne i vrhunske vožnje ove dvojice takmaca izazvali su ovacije duž staze.
 
 Prvo je Faggioli u prototipu „Norma M 20 FC“ vozio 2:09,625 minuta, da bi samo desetak minuta kasnije Christian Merli (Osella FA 30) dionicu odvezao do sada neviđenom prosječnom brzinom prvi put većom od 140 km/sat.
 
 Elektronika timing službe „AK Opatija Sport Timing“ zaustavila se na brojkama 2:08,100 minuta, do sada nezabilježene u Buzetu.
 
 Izvrsna je ovo najava službenih bodovnih vožnji u nedjeljnom programu što kreće već od 8,30 nastupom promo vozača, a u 9 sati prvom vožnjom za bodove čak osam konkurencija od  FIA EHCC, FIA CEZ do državnih prvenstava Slovenije i Hrvatske.

 Uz dva dosadašnja pobjednika buzetskih euro uttke Merlija i Faggilija, izvrsnim se trećim vremenom istaknuo još jedan iz „zlatne“ knjige Čeh Miloš Beneš (Osella FA 30) još jednim dobrim rezultatom 2:15,974 minuta.
 
 Među prvih deset, isključivo bolida Kategorije 2 vremenom 2:30,971 minuta, što je bilo osmo vrijeme, uvrstio se i višestruki hrvatski prvak Mađar Laszlo Szasz koji u Formuli Reynard 3000 brani boje Autokluba Dubrovnik.
 
 Hrvatskih je automobilista u Buzet ove godine stiglo 75 iz 30-tak klubova, a zapaženi su još bili Petar Dajak u Formuli Gloria C8F (AK Solin) 16. vremenom, te izvrsni Domagoj Pereković (AKK Zanatlija) i to boljom prvom vožnjom (20. vrijeme ukupno) obzirom da ga je u drugoj izdao njegov Mitsubishi Lancer Evo IX koji juri ka svom prvom naslovu hrvatskog prvaka Kategorije I.
 
 Vrijedna spomena je i niska hrvatskih asova Bojana Juranića (AKK Petar Klepac), relijaša Viliama Prodana (AK Opatija Motorsport), Đanija Varljena (AKK Šibenik), Istvana Kavecza (AK Dubrovnik racing) i Maria Jurišića (AK RI autosport) među kojima će se odlučivati, uz Perekovića, pozicije hrvatskog postolja Kategorije I.

 U konkurenciji PH povijesnih vozila očekivano najbolja vremena treninga polučio je iskusni veteran Mladen Sigurnjak (AK Opatija) koji želi i dobar međunarodni rezultat.

 Uz Buzećana Viliama Prodana, od istarskih se vozača dobar rezultat može očekivati i od njegova klupskog kolege Lupoglavca Edija Kuharića (Zastava Yugo), te Puljanina Saše Radole (AMK No Traction) koji je favorit u „Hondi Civic TypeR“ za ovogodišnjeg prvaka grupe N hrvatskog prvenstva.

 Ukoliko vremenske prilike dozvole i 5 kilometara buzetske staze bude suho, u nedjeljno popodne zagarantiran je novi rekord za čime se na ovoj kultnoj manifestaciji teži već gotovo četiri desetljeća.

 Užitak u nastupu 177 vozača bodovnih konkurencija, te još 30-tak promo vozača omogućen je svakom ljubitelju brzina za skromnih 40 kuna.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.